Mi az Open Innovation?

Az Open Innovation egy olyan újtípusú paradigma és módszertan, amellyel a nagyvállalatok képesek újragondolni és továbbfejleszteni innovációs folyamataikat. Az Open Innovation eszme szellemi atyja Henry Chesbrough professzor, aki a Szilícium völgyi (USA) Berkley Haas of Business School egyetemi kar professzora.

Chesbrough szerint:

Open innovation is the use of purposive inflows and outflows of knowledge to accelerate internal innovation, and expand the markets for external use of innovation, respectively. [This paradigm] assumes that firms can and should use external ideas as well as internal ideas, and internal and external paths to market, as they look to advance their technology.”

Forrás: Henry Chesbrough, Open Innovation: Researching a New Paradigm (2006)

Az általánosan elterjedt nézet szerint az Open Innovation képes a kutatás-fejlesztési projektek hatékonyságát növelni olyan új módszertanok révén, amelyek dinamikusan és gyorsan skálázható fejlesztési csapatok létrehozásával, inkubálásával vagy akár startupok építése és nagyvállalati céloknak megfelelő, összehangolt fejlesztése révén valósulhatnak meg. Hiszen addig amíg egy nagyvállalat a belső fejlesztési folyamatait gyakran csak nehézkesen, vagy akár időigényesen és jelentős költséggel tudja lefolytatni, addig például egy startup sokkal rugalmasabban, gyorsabban és legfőképpen költséghatékonyabban képes ugyanezt a fejlesztési feladatot abszolválni.

A kihívás főként piaci értelmű, hiszen azon nagyvállalatok, amelyek nem képesek reagálni az innovációs kihívásokra és a legújabb piaci, és üzleti modellekre, azok bizony könnyen lemaradhatnak a minden eddigieknél szigorúbb tempójú technológiai fejlődésben. Azon nagyvállalatok pedig, amelyek meggyorsítják innovációs folyamataikat, az élmezőnybe kerülnek. Előbbire példa az olyan innovációban lemaradt és válságba került nagyvállalatok, mint amilyen például a Nokia, vagy a Sony. Utóbbira például szolgál az Amazon, Apple, Microsoft vagy éppen az SAP, de a sikerpéldák között említhetünk akár olajipari mamutokat, mint péládul a TOTAL vagy a leginnovatívabb és legtrendibb startupokat, mint például a TESLA vagy az Über.

A sikeres piaci haladás egyik fejlődési fundatuma tehát az Open Innovation, amely során a nagyvállalatok lényegében a startupok módszereit implementálják a gyorsaság, dinamizmus és kreatív fejlesztés tekintetében.